Συμβουλές από το ΤΕΦΑΑ Θεσσαλίας

Το καλοκαίρι είναι μια πολύ καλή περίοδος να αυξήσουμε τη φυσική μας δραστηριότητα και σε συνδυασμό με μια ισορροπημένη διατροφή να βελτιώσουμε τόσο την υγεία μας όσο και την εικόνα του σώματός μας.

Ο Δρ Βασίλειος Γεροδήμος, αναπληρωτής καθηγητής του ΤΕΦΑΑ του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας μας δίνει μια σειρά συμβουλών για τον σωστό συνδυασμό διατροφής και γυμναστικής τους θερινούς μήνες.

Προτάσεις για άσκηση
Ασκήσεις με το βάρος του σώματος για ανάπτυξη της δύναμης και βελτίωση της κινητικότητας (ευκαμψία - ευλυγισία) του σώματος είναι μια πολύ καλή επιλογή και η εκτέλεσή τους μπορεί να πραγματοποιηθεί στο σπίτι αλλά και στην παραλία.

Για παράδειγμα ένα πρόγραμμα μπορεί να περιλαμβάνει ασκήσεις για τους κοιλιακούς και ραχιαίους μυς, την πλάτη (π.χ. κωπηλατική σε καρέκλα κρατώντας μπουκάλια με νερό ή άμμο στα χέρια), το στήθος (π.χ. κάμψεις), τους ώμους (π.χ. πιέσεις ώμων κρατώντας μπουκάλια με νερό ή άμμο στα χέρια), τα χέρια (πχ. βυθίσεις) και τα πόδια (π.χ. προβολές, ημικαθίσματα κ.α.).

Επίσης, υπάρχουν πολλές ασκήσεις ενδυνάμωσης που μπορούν να πραγματοποιηθούν μέσα στο νερό χρησιμοποιώντας την αντίστασή του (ημικαθίσματα, κάμψεις και εκτάσεις των χεριών, πλάγιες άρσεις των χεριών, προσαγωγές και απαγωγές των ποδιών κ.α.).

 Ένα τρόφιμο θεωρείται υδρόφιλο όταν απορροφάει νερό και στη συνέχεια εφόσον το έχετε καταναλώσει θα γεμίσει με το νερό εσάς, ικανοποιώντας την πείνα και την όρεξη σας. Είναι σημαντικό να αναφέρουμε πως αν η απώλεια βάρους είναι ο στόχος σας, τότε θα θέλετε να βεβαιωθείτε ότι θα καταναλώσετε και κάποιες διαλυτές φυτικές ίνες. Οι υδρόφιλες φυτικές ίνες διαλύονται και σχηματίζουν ένα πήγμα στα έντερα. Το συγκεκριμένο πήγμα βοηθάει στη σταθεροποίηση του σακχάρου στο αίμα κάτι που στη συνέχεια σταματάει τη λιγούρα που αισθανόμαστε πολύ συχνά αλλά μας κάνει επίσης να νιώθουμε χορτάτοι.

Μπάμιες

Οι μπάμιες έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες αλλά χαμηλή σε θερμίδες καθώς ένα φλιτζάνι μαγειρεμένες μπάμιες παρέχουν μόνο 36 θερμίδες.

Βρόμη
Μία από τις αγαπημένες μας προτιμήσεις για το πρωϊνό μας γεύμα! Η βρώμη περιέχει έξι γραμμάρια πρωτεϊνης ανά μερίδα και περιέχει φώσφορο, κάλιο, σελήνιο, μαγγάνιο και σίδηρο.

Κριθάρι

Το κριθάρι – το οποίο είναι πολύ απορροφητικό σε νερό – έχει μία νόστιμη γεύση καρυδιού με υφή ζυμαρικών. Δοκιμάστε να το προσθέσετε σε σαλάτες και σούπες.

 Η διατροφή και η δίαιτα έχουν συνδυαστεί μόνο με θερμίδες και απώλεια βάρους, παραμερίζοντας τη σημασία της σωστής διατροφής σε πολλούς άλλους τομείς της ζωή μας. Μια τέτοια περίπτωση είναι και οι καυτές μέρες του καλοκαιριού.
Λίγο - πολύ όλοι γνωρίζουμε τις βασικές οδηγίες που πρέπει να τηρούμε τις μέρες που η θερμοκρασία χτυπάει κόκκινο, ελαφρύς ρουχισμός, σκιερά μέρη, δροσερά μπάνια, περιορισμός μετακινήσεων τις μεσημεριανές ώρες. 

 Η συχνή κατανάλωση γιαουρτιού μειώνει τον κίνδυνο εμφάνισης διαβήτη τύπου ΙΙ υποστηρίζουν αμερικανοί ερευνητές σε άρθρο τους που δημοσιεύεται στο επιστημονικό έντυπο British Medical Journal.

Οι ερευνητές της Σχολής Δημόσιας Υγείας του Πανεπιστημίου Χάρβαρντ, με επικεφαλής τον Δρ Μου Τσεν, αξιολόγησαν στοιχεία από τρεις μελέτες, στις οποίες είχαν λάβει μέρος δεκάδες χιλιάδες άτομα, μεταξύ των οποίων 15.100 πάσχοντες από διαβήτη.

Η ανάλυση έδειξε ότι, ενώ η συνολική κατανάλωση γαλακτοκομικών προϊόντων μέσα στην ημέρα δεν φαίνεται να έχει επίδραση στον διαβήτη, δεν ισχύει το ίδιο για το γιαούρτι, το οποίο μειώνει τον σχετικό κίνδυνο. Όπως υπολογίστηκε, η κατανάλωση 28 γραμμαρίων γιαουρτιού καθημερινά μειώνει τον κίνδυνο διαβήτη κατά 18%.

 Piña coladas, daiquiris και εξωτικά ποτά δίπλα στην παραλία, κάτω από τον απογευματικό ήλιο είναι η απόλυτη χαλάρωση του καλοκαιριού, σωστά; Λάθος, αφού μία νέα έρευνα που δημοσιεύτηκε στο British Journal of Dermatology υποστηρίζει ότι η κατανάλωση αλκοόλ στον ήλιο αυξάνει τις πιθανότητες

 Μόλις ένα κουτάκι αναψυκτικού με ζάχαρη την ημέρα (για την ακρίβεια ένα κουτάκι και κάτι, ήτοι 350 ml) μπορεί να... γεράσει τα κύτταρά μας. Αυτό προέκυψε μετά από μελέτη σε περισσότερα από 5.000 άτομα η οποία διεξήχθη από ειδικούς του Πανεπιστημίου της Καλιφόρνιας στο Σαν Φρανσίσκο.
Πρώτη σύνδεση με τη γήρανση
Τα αναψυκτικά έχουν τεθεί επανειλημμένως στο «εδώλιο του κατηγορουμένου» για σύνδεση με παχυσαρκία και διαβήτη τύπου 2, είναι ωστόσο η πρώτη φορά που φαίνεται να σχετίζονται με τη γήρανση. Οι ερευνητές ανακάλυψαν ότι άτομα που κατανάλωναν 350 ml αναψυκτικών την ημέρα παρουσίαζαν αλλαγές στο DNA οι οποίες έκαναν τα κύτταρα 4,6 χρόνια γηραιότερα σε σύγκριση με το φυσιολογικό.

«Η τακτική κατανάλωση αναψυκτικών με ζάχαρη μπορεί να επηρεάσει την ανάπτυξη νόσων μέσω παρέμβασης στον μεταβολικό έλεγχο των σακχάρων αλλά και μέσω της επιτάχυνσης της κυτταρικής γήρανσης των ιστών» ανέφερε η καθηγήτρια Ελίσα Επελ από το Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνιας στο Σαν Φρανσίσκο.
Στο πλαίσιο της μελέτης που δημοσιεύθηκε στην επιθεώρηση «American Journal of Public Health», οι επιστήμονες ζήτησαν από 5.309 υγιείς ενηλίκους ηλικίας 20-65 ετών να δηλώσουν την κατανάλωση αναψυκτικών που έκαναν. Παράλληλα εξέτασαν το DNA σε δείγμα λευκών αιμοσφαιρίων του κάθε συμμετέχοντας.

 Η ταχύτητα με την οποία τρώμε μπορεί να ανεβάσει τον δείκτη της ζυγαριάς μας, σύμφωνα με μία νέα επιστημονική μελέτη που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Journal of the Academy of Nutrition and Dietetics.

Μια ομάδα ερευνητών από το Τμήμα Κινησιολογίας του Πανεπιστημίου Texas Christian University μελέτησε το πώς η ταχύτητα που τρώμε επηρεάζει τις θερμίδες που καταναλώνουμε κατά τη διάρκεια ενός

 Η περίοδος των διακοπών, πέρα από την αναψυχή που προσφέρει, είθισται να μας «φορτώνει» και με ένα σωρό παραπανίσια κιλά, ως απόρροια των δεκάδων λιπαρών/ζαχαρούχων/τηγανισμένων/αλατισμένων/αλκοολούχων τροφών και ροφημάτων που καταναλώνουμε κατά τη διάρκειά της. Μην απελπίζεστε όμως. Το γεγονός ότι η ζυγαριά με το που γυρίσατε από το νησί σας δείχνει – το λιγότερο – πέντε κιλά παχύτερους (και όχι μυϊκά) απ, ό,τι ήσασταν πριν μπείτε στο πλοίο της αγάπης δεν συνάδει με το τέλος του κόσμου όπως τον ξέρετε. Η επαναφορά σε ένα υγιές βάρος είναι μια σχετικά απλή διαδικασία, η οποία όμως προϋποθέτει κάποια προσπάθεια και πειθαρχεία από μέρους σας. Παρακάτω λοιπόν, θα δείτε μερικές βασικές διατροφικές και προπονητικές συμβουλές για να διώξετε μια και καλή τα περιβόητα «κιλά των διακοπών». Επιστροφή στα βασικά Προσπαθήστε να επιστρέψετε στις κανονικές διατροφικές σας συνήθειες με το που θα γυρίσετε από τις διακοπές. Τι σημαίνει αυτό; Αποφύγετε την κατανάλωση επεξεργασμένων υδατανθράκων, περιορίστε τις ποσότητες των γευμάτων σας και χωρίς να χωρίς τις υπερβολές. Ιδανικά, εμπλουτίστε το καθημερινό σας διατροφολόγιο με τροφές όπως λαχανικά, φρούτα, άπαχο κρέας, ψάρι, όσπρια και δημητριακά. Δώστε βάση στις θερμίδες

 Θεραπευτικά και ως υποκατάστατο της φαρμακευτικής αγωγής λειτουργεί μια σωστή διατροφή για την αντιμετώπιση των καρδιαγγειακών παθήσεων. Ένας καλός συνδυασμός τροφών, που περιλαμβάνει το ελαιόλαδο, τα φρούτα, τα λαχανικά, τα όσπρια, ξηρούς καρπούς όπως τα καρύδια και τα αμύγδαλα, και κόκκινα φρούτα όπως το ρόδι και τα μούρα, θεωρείται πλέον θεραπεία και μπορεί να εφαρμοστεί

 Αυτές τις μέρες οι περισσότερες γυναίκες προσέχουμε λίγο παραπάνω την διατροφή μας, επισκεπτόμαστε λίγο πιο συχνά το γυμναστήριο και αναζητάμε τα μαγιό που θα κολακέψουν όσο περισσότερο γίνεται το σώμα μας. Σκοπός μας; Να εμφανιστούμε στην παραλία λίγο πιο λεπτές και κομψές. Ένας ακόμα σύμμαχος σε αυτή την προσπάθεια είναι η αποφυγή τροφών που προκαλούν φούσκωμα και

 Η κατανάλωση δύο φλιτζανιών κακάο κάθε ημέρα μπορεί να βοηθήσει τους ηλικιωμένους να διατηρήσουν πιο υγιή τη μνήμη τους και γενικότερα τον εγκέφαλό τους, σύμφωνα με μια νέα αμερικανική

Περισσότερα Άρθρα...

 Κατασκευή eshop ιστοσελίδων cloud φιλοξενία

makis2017

nissan_tsioris_qashqai.png

output K8axPI

patsios

enkipo

kalomoiris

AIGLI
 

treorsisketo

athanasopoulos2017

Φαρμακεία

Πρωτοσέλιδα