Στους Αρκιούς, ένα νησάκι μόλις 6,7 τετραγωνικών χιλιομέτρων, ανατολικά της Πάτμου, λειτουργεί το μικρότερο σχολείο στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Στο σχολικό έτος, που μόλις ολοκληρώθηκε, μετρούσε μόλις … έναν μαθητή, τον 8χρονο Χρήστο. Η δασκάλα του σχολείου μιλά στο «Πρακτορείο 104,9 FM» για τις δυσκολίες, αλλά και για την υποστήριξη από τους αρμόδιους φορείς. Από το μικρό αυτό νησάκι με τους λιγοστούς κατοίκους, μίλησε στον ραδιοφωνικό σταθμό του Αθηναϊκού Πρακτορείου η δασκάλα του σχολείου, Σίλια Δημητρακοπούλου:
«Είναι ο όγδοος χρόνος μου που ασκώ το λειτούργημα και φέτος ήταν ο πρώτος χρόνος μου εδώ σε αυτό το νησί. Δεν έχω ξαναδουλέψει σε τόσο μικρό σχολείο. Αυτή τη χρονιά είχα ένα μόλις μαθητή, τον μικρό Χρήστο, που θα πάει τώρα τρίτη δημοτικού και είναι οκτώ ετών.» Η νεαρή δασκάλα ετοιμάζει τα πράγματά της για να επιστρέψει στη βάση της μετά το κλείσιμο της σχολικής χρονιάς στους Αρκιούς, που, όπως λέει, χρειάστηκε να ψάξει στον χάρτη για να δει πού βρίσκονται. «Ομολογώ πως κι εγώ πριν έρθω εδώ δεν ήξερα καν για την ύπαρξη του νησιού, το έψαχνα στον χάρτη.
Οι Αρκιοί υπάγονται στον δήμο Πάτμου, είναι ένα μικρό νησάκι 40 μόλις κατοίκων. Οι θαλάσσιες συγκοινωνίες λειτουργούν απαγορευτικά, είναι πολλές οι δυσκολίες που πρέπει να αντιμετωπίσουν οι κάτοικοι, δεν υπάρχουν καταστήματα, εδώ δεν υπάρχει φούρνος, δεν υπάρχει γιατρός» λέει, τονίζοντας, ωστόσο, ότι η υποστήριξη από όλες τις πλευρές υπήρξε αξιοσημείωτη. «Ο διευθυντής της αρμόδιας Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης έδειξε από την πρώτη στιγμή το ενδιαφέρον του να στελεχωθεί το σχολείο με δάσκαλο, ώστε το ένα και μόνο παιδάκι που είναι εδώ να μη χάσει καθόλου χρόνο.»












































