Με τιμές αρχηγού κράτους έφτασε πριν από λίγο στο διεθνές αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» το Άγιο Φως από τα Ιεροσόλυμα.
Το Ανέσπερο Φως μετέφερε ο Έξαρχος του Παναγίου Τάφου, Αρχιμ. Ιερώνυμος Δελίογλου, συνοδευόμενος από τον Σεβ. Μητροπολίτη Κιλκισίου κ. Βαρθολομαίο, ο οποίος παρέστη ως εκπρόσωπος της ΔΙΣ.
ΕΚΚΛΗΣΙΑ
Το Μέγα Σάββατο και Άγια Νύχτα της Αναστάσεως
γράφει ο πρ. Νικόλαος Κατσηδήμας
Αγαπητοί μας Χριστιανοί, το Μέγα Σάββατο είναι η τελευταία και ιερότερη ημέρα της Μεγάλης Εββομάδος αλλά και συγχρόνως "Προοίμιο" της ανεκλάλητης χαράς της Αναστάσεως. Η Αγία μας Εκκλησία, προβάλλει κατά την ημέρα αυτή το Μέγα Μυστήριο της Ταφής του Κυρίου, της Καθόδου Του, στον άδη και της Νίκης Του επάνω στον Θάνατο. Ο Χριστός, ο Οποίος ως άνθρωπος ετέθη εν Τάφω, ως Θεός κατήλθε στον άδη, συνέτριψε τα δεσμά του θανάτου και χάρισε στους Κεκοιμημένους την ελπίδα της Ζωής! Γι’ αυτό και το Μέγα Σάββατο δεν είναι ημέρα πένθους χωρίς ελπίδα, αλλά ημέρα ιερής αναμονής, σιωπής και προσδοκίας της ενδόξου Αναστάσεως!
Η Μεγάλη Τετάρτη και το Ιερό Ευχέλαιο: Ημέρα Μετανοίας, θεραπείας και Πνευματικής προετοιμασίας.
(ΜΥΣΤΗΡΙΟ ΙΕΡΟΥ ΕΥΧΕΛΑΙΟΥ ΩΡΑ 5:00 Μ.Μ. ΑΚΟΛΟΥΘΙΑ ΙΕΡΟΥ ΝΙΠΤΗΡΟΣ ΩΡΑ 7:30 Μ.Μ.)
γράφει ο πρ. Νικόλαος Κατσηδήμας
Η Αγία και Μεγάλη Τετάρτη αγαπητοί μας Χριστιανοί, είναι μία από τις πλέον Κατανυκτικές ημέρες της Μεγάλης Εβδομάδος. Η Αγία μας Εκκλησία, προβάλλει κατά την Ιερή αυτή ημέρα, δύο πρόσωπα και δύο εντελώς διαφορετικές στάσεις ζωής: από τη μία πλευρά την αμαρτωλή γυναίκα, η οποία με δάκρυα, ταπείνωση και βαθιά μετάνοια άλειψε με πολύτιμο μύρο τα άχραντα πόδια του Κυρίου, και από την άλλη τον Ιούδα, ο οποίος, ενώ ήταν Μαθητής του Χριστού, παρέδωσε τον Διδάσκαλο από φιλαργυρία και σκοτισμό καρδίας.
Ήρθε το Άγιο Φως!
Το θαύμα των θαυμάτων έγινε και φέτος. Στον Πανάγιο Τάφο, μέσα στη σιγή και τη βαθιά κατάνυξη του Μεγάλου Σαββάτου, το Άγιο Φως κατήλθε ως σημείο της ζώσας παρουσίας της Αναστάσεως. Άναψε στις δύο δεσμίδες με τα 33 κεριά που κρατούσε στα χέρια του ο Πατριάρχης Ιεροσολύμων, συμβολίζοντας τα έτη της επίγειας ζωής του Χριστού και ενισχύοντας το βίωμα της ιερότητας της στιγμής. Ένα γεγονός που δεν αποτελεί απλώς παράδοση αιώνων, αλλά βιωματική μαρτυρία της πίστης της Εκκλησίας στο μυστήριο της νίκης του Χριστού επί του θανάτου.
Η Μεγάλη Δευτέρα και η είσοδός μας στην Μεγάλη Εβδομάδα
(ΑΚΟΛΟΥΘΙΑ ΔΕΥΤΕΡΟΥ ΝΥΜΦΙΟΥ ΩΡΑ 7:30 Μ.Μ.).
γράφει ο πρ. Νικόλαος Κατσηδήμας
Η Μεγάλη Δευτέρα ανοίγει κατανυκτικά την πύλη της Μεγάλης Εβδομάδος. Κατά την ημέρα αυτή προβάλλονται ενώπιόν μας δύο σπουδαία νοήματα. Το πρώτο είναι ο Πάγκαλος Ιωσήφ, ο σώφρων και δίκαιος νέος της Παλαιάς Διαθήκης, ο οποίος προεικονίζει τον Χριστό: αδικήθηκε, συκοφαντήθηκε, ταπεινώθηκε, αλλά στο τέλος δοξάστηκε. Το δεύτερο είναι η άκαρπη συκή, την οποία ο Κύριος καταράστηκε, διότι είχε φύλλα αλλά δεν είχε καρπό. Η συκή αυτή γίνεται για όλους μας ένα Πνευματικό μάθημα: δεν αρκεί η εξωτερική εμφάνιση της πίστεως, δεν αρκούν τα λόγια, τα σχήματα και οι τύποι. Ο Θεός ζητεί καρπό πνευματικό, καρπό μετανοίας, ταπεινώσεως, αγάπης και αληθινής ζωής.
Ζωντανά η τελετή αφής του Αγίου Φωτός
Παρακολουθήστε ζωντανά την τελετή αφής του Αγίου Φωτός από τον Πανάγιο Τάφο στα Ιεροσόλυμα.
Στο πλευρό της Μητρόπολης Ηλείας η Περιφέρεια
Προσφορά αγάπης από τη Αντιπεριφερειάρχη Κοινωνικής Πολιτικής και Οικογένειας κυρίας Γεωργίας Ντάτσικα για 70 οικογένειες
Την Τρίτη 31 Μαρτίου 2026, πραγματοποιήθηκε επίσκεψη από την Αντιπεριφερειάρχη Κοινωνικής Πολιτικής και Οικογένειας, κυρίας Γεωργίας Ντάτσικα, στον Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Ηλείας και Ωλένης κ.κ. Αθανάσιο.
Ψυχοφελείς σκέψεις ακολουθούντες τον Χριστόν εις το Θείον Πάθος Του
γράφει ο πρ. Νικόλαος Κατσηδήμας
Αγαπητοί μας Χριστιανοί, η αποψινή Ιερή Ακολουθία των Αγίων Παθών, αποτελεί μία από τις πιο κατανυκτικές, ιερές και συγκλονιστικές ακολουθίες της Αγίας και Μεγάλης Εβδομάδος. Κατά την αγία αυτή βραδιά, η Ορθόδοξη Εκκλησία, μας οδηγεί με δέος και κατάνυξη στο Μυστήριο του εκουσίου Πάθους του Κυρίου μας Ιησού Χριστού, ο Οποίος από άπειρη αγάπη για τον άνθρωπο προσφέρεται θυσία, υπέρ της του κόσμου, Ζωής και Σωτηρίας!
" Ο Νυμφίος της Εκκλησίας ήρθε...!"
γράφει ο πρ. Νικόλαος Κατσηδήμας
Απόψε αγαπητοί μας Χριστιανοί, με την Ιερή αλλά και Κατανυκτική Ακολουθία του Νυμφίου, εισήλθαμε και πάλι, στην Αγία και Μεγάλη Εβδομάδα, στην Ιερωτέρη περίοδο του Εκκλησιαστικού μας έτους, κατά την οποία η Αγία μας Ορθόδοξη Εκκλησία, προβάλλει ενώπιόν μας τα Σεπτά και Σωτήρια Πάθη του Κυρίου και Θεού και Σωτήρος ημών Ιησού Χριστού.
Αγία και Μεγάλη Πέμπτη: Τα Θεία Γεγονότα του Μυστικού Δείπνου
(ΓΕΝΕΘΛΙΟΣ ΗΜΕΡΑ ΤΗΣ θΕΙΑΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ) ΤΗΣ ΤΑΠΕΙΝΩΣΕΩΣ ΤΗΣ ΠΡΟΔΟΣΙΑΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΚΟΥΣΙΟΥ ΠΑΘΟΥΣ".
γράφει ο πρ. Νικόλαος Κατσηδήμας
(ΕΣΠΕΡΙΝΟΣ ΚΑΙ ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΜΕΓ. ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ 7:30-9:45 Π.Μ. ΑΚΟΛΟΥΘΙΑ ΑΓΙΩΝ ΠΑΘΩΝ 7:00 Μ.Μ. -10:45 Μ.Μ.).
Ωσσανά, ευλογημένος ο ερχόμενος εν ονόματι Κυρίου!
…Τη επαύριον όχλος πολύς ο ελθών εις την εορτήν, ακούσαντες ότι έρχεται ο Ιησούς εις Ιεροσόλυμα, έλαβαν τα βάια των φοινίκων, και εξήλθον εις απάντησιν αυτώ και έκραζον,
‘’Ωσσανά, ευλογημένος ο ερχόμενος εν ονόματι Κυρίου’’.
Βασιλεύς του Ισραήλ. Ευρών δε ο Ιησούς ονάριον, εκάθισεν επ’ αυτό, καθώς έστι γεγραμμένον. ’’Μη φοβού, θύγατερ Σιών, ιδού ο Βασιλεύς σου έρχεται, καθήμενος επί πώλον όνου’’.
Στην Βαϊοφόρο εικόνα, που προσκυνούμε την Κυριακή των Βαΐων βλέπουμε τον Χριστό να εικονίζεται επάνω σε ’’υιόν υποζυγίου’’ και να πορεύεται επάνω στα βάϊα.
Τα πλήθη του λαού, καθώς ιστορούν οι Ιεροί Ευαγγελιστές, ’’εξήλθον εις απάντησιν αυτώ.’’ Η έξοδος αυτή του λαού μαρτυρεί την αγάπη και τον ενθουσιασμό καθώς και τον αυθορμητισμό των αισθημάτων προς τον ερχόμενο Μεσσία.



































